友情链接: 澳门威尼斯人网站 新葡京网址 澳门威尼斯娱乐场 澳门网上威尼斯人 葡京网 澳门威尼斯集团 威尼斯人网上娱乐 百家乐游戏 澳门威尼斯免费开户 澳门线上威尼斯人注册 老虎机怎么玩 澳门威尼斯手机开户 澳门威尼斯人游戏下载 永利棋牌 澳门威尼斯娱乐官网 澳门威尼斯人网站 大发官网 澳门威尼斯娱乐场 澳门金沙官网 银河网站 澳门威尼斯人平台 新葡京注册 澳门威尼斯游戏 澳门威尼斯人免费开户 葡京免费开户 澳门网上威尼斯 澳门威尼斯人手机开户 百家乐公司 威尼斯网上娱乐 澳门在线威尼斯人注册 mg老虎机 澳门威尼斯娱乐场官方网站 威尼斯人网上导航 永利注册 澳门威尼斯娱乐开户 澳门威尼斯人平台 dafa888娱乐场 澳门威尼斯游戏 澳门金沙开户 银河国际官网 狠狠撸大香蕉 大香蕉在线影院 大香蕉伊人 狠狠射大香蕉 超碰大香蕉 大香蕉成人网站

بررسی دیدگاههای تربیتی محمد بهمن بیگی در نظام تعلیم و تربیت عشایری

پایان نامه . وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده علوم تربیتی . 1393 . کارشناسی ارشد

موضوع: علوم انسانی 

استاد راهنما: محمد حسن کریمی  دانشجو: مهناز حسینی

یافته‌ها هم چنین نشان داد که در تعلیمات عشایر علاوه بر محتوای معمول در مدارس، فعالیت‌های فوق برنامه هم اهمیت زیادی داشت. ساختار تعلیمات عشایر به این صورت بود که تا پایان مقطع ابتدایی مدارس در چادر و عشایر سازماندهی می‌شدند و بعد از پایان این دوره به شبانه روزی‌های شهری انتقال می‌یافتند. ارزشیابی در تعلیمات عشایر بیشتر به وسیله راهنماهای آموزشی انجام می‌شد. به طور کلی تلاش‌های بهمن بیگی به بهتر کردن وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم عشایر کمک زیادی کرد و باعث بهبود زندگی آنان شد. 

بررسی داستان های محمد بهمن بیگی بر اساس نظریه نقد تاریخ گرایی نوین

پایان نامه . دانشگاه الزهراء علیها السلام - دانشکده ادبیات، زبانهای خارجی و تاریخ . 1399 . کارشناسی ارشد

موضوع: علوم انسانی

استاد راهنما: مهبود فاضلی | استاد مشاور: نعمت الله فاضلی | دانشجو: سارا سلیمانی کشکولی

چکیده این پژوهش به بررسی و نقد دو کتاب «بخارای من ایل من» و «اگر قره قاج نبود»، خاطراتِ داستان وارِ محمد‌ بهمن‌بیگی(1298-1389) بر اساس نظریه تاریخ‌گرایی نوین می‌پردازد. تاریخ‌گرایی نوین از رویکردهای جدید نقد ادبی است که در دهه 1970 و 1980م. شکل‌گرفت. در این شیوه با برداشتن مرز تاریخ و ادبیات، ملاک و معیاری برای نقد ارائه می‌شود که بر مبنای آن می‌توان ارتباط متن و زمینه‌های تاریخی‌اش را بررسی‌کرد. از آنجایی‌که هدف پژوهش حاضر، بررسی و درک بهتر آثار بهمن‌بیگی براساس مطالعه گفتمان‌های موجود در متن و تأثیر و تأثر آن‌ها بر هم است، براساس روش‌شناسی تاریخ‌گرایی‌نوین ابتدا زندگی نویسنده، گرایش‌های مختلف، فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی او، سپس بازتاب وضعیت تاریخی و سیاسی و فرهنگی دوران زندگی بهمن‌بیگی، آن‌گونه که در متن دیده می‌شود، بررسی‌ شده و گفتمان‌های مختلف و کشمکش آن‌ها در داستان‌ها، با ذکر مثال‌هایی از این دو کتاب، بیان‌شده‌است. این پژوهش به شیوه توصیفی_تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانه‌ای انجام‌شده‌است. نتایج به‌ دست ‌آمده از بررسی داستان‌های بهمن‌بیگی، نشان می‌دهد که داستان‌‌ها، بازتاب اوضاع و احوال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عصر پهلوی اول و دوم است و آن را روایت‌می‌کند. پیش از ورود گفتمان‌های دولتیِ آموزش، خلع سلاح و اسکان اجباری به ایل مردم عشایر خود را با معیار‌هایی که پیش از آن در ایل اهمیت داشت می‌شناختند؛ مانند: علاقه مفرط به تفنگ و سوارکاری، کوچ‌نشینی و شیوه زندگی دامداری اما با ورود گفتمان‌های جدیدِ دولتی در میان عشایر، برداشت مردم ایل از هویت خود، تغییر کرد. هویت جدید که با ورود گفتمان دولت تمرکزگرای پهلوی به ایل شکل‌گرفت، با خوی تمرکزگریز جامعه ایلی متعارض بود. بهمن‌بیگی با ترویج گفتمان آموزش و ترویج سوادآموزی، گفتمان دولتی را در ایل تقویت کرد. او در داستان‌های خود، آیین‌ها و بعضی از محصولات فرهنگی جامعه عشایری را توصیف می‌کند. بررسی نمونه‌هایی از صدای افراد در‌حاشیه در داستان‌های بهمن‌بیگی مانند زنان، طبقات فرودست و دیوانگان، باعث می‌شود با روایت‌های این مردم که در جامعه کمتر به‌گوش‌می‌رسد، آشنا شویم. روایت مردم در حاشیه نیز در پژوهش حاضر بررسی شده است و نتایج نشان داده که در عصر پهلوی، باور مردم عشایر درباره خود و روایتی که دولت درباره آن‌ها به‌کارمی‌برد، کاملاً متفاوت است. واژه‌های کلیدی: تاریخ‌گرایی نوین، گفتمان، محمد بهمن‌بیگی، بخارای من ایل من، اگر قره‌قاج نبود.

بررسی جامعه شناسی «بخارای من ایل من» و «اگرقره قاج نبود»

پایان نامه . وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان - دانشکده ادبیات و علوم انسانی . 1392 . کارشناسی ارشد

موضوع: علوم انسانی

استاد راهنما: عبدالعلی اویسی کهخا | استاد مشاور: احمدرضا کیخای فرزانه | دانشجو: احمد ثاقب فر

 

آثار ادبی بازتاب دهنده‌ی ویژگی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر دوره‌ای است. در حقیقت با مطالعه‌ی دقیق آثار ادبی می‌توان بسیاری از مسائل ناشناخته دوره‌ی پدید آورنده‌ی یک اثر ادبی را شناخت و بسیاری از نقاط تاریک و مبهم آن دوره را برای خوانندگان روشن کرد. هدف ما در این پژوهش بر آن است تا با بررسی جامعه‌شناسانه دقیق دو اثر ادبی "بخارای من ایل من" و "اگر قره‌قاج نبود" محمد بهمن‌بیگی تصویری کلی از جامعه‌ی نویسنده به دست بیاوریم. هم‌چنین ارائه دادن تصویری دقیق درباره‌ی فرهنگ و آداب و رسوم و اقتصاد زندگی ایلی عشایری قشقایی از دیگر اهداف این پژوهش می‌باشد. این پژوهش در مورد دو اثر نویسنده و در شش فصل انجام گرفته است که فصل اول شامل کلیات، فصل دوم جامعه‌شناسی سیاسی و فصل سوم جامعه‌شناسی اجتماعی و فصل چهارم جامعه‌شناسی اقتصادی و فصل پنجم جامعه‌شناسی فرهنگ و فصل ششم مربوط به اعتقادات و باورهای عامه است.

تحلیل و بررسی سبک، عناصر داستانی و درون‌مایه‌های آثار محمد بهمن‌بیگی

 

پایان‌نامه . وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده زبان و ادبیات فارسی . 1391 . کارشناسی ارشد

موضوع: علوم انسانی >

استاد راهنما: کاووس حسن لی | استاد مشاور: سعید حسام پور . غلام رضا کافی | دانشجو: ستار محمدی

 

محمد بهمن‌بیگی علاوه بر بنیان‌گذاری آموزش عشایر با نوشتن کتاب‌ها و داستان‌هایی در مورد زندگی خود و فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایلیاتی به یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های فرهنگی – ادبی عشایر ایران تبدیل شده است. در این پژوهش به بحث مختصری در مورد عناصر داستانی و ادبیات اقلیمی در ایران، در فصل‌های اول و دوم پرداخته شده است. در فصل سوم مهم‌ترین ویژگی‌های سبک بهمن‌بیگی در سطوح زبانی و ادبی تحلیل شده‌اند. بهمن‌بیگی با بهره بردن از واژگان و اصطلاحات محلی و جملات کوتاهی که به گفتار روزمره مردم بسیار شباهت دارد نثری ساده و بدون پیچیدگی‌های زبانی را رقم زده است و با استفاده از تصویرسازی و توصیف‌های هنرمندانه از جنبه‌های مختلف زندگی ایلیاتی و به‌کار بردن آرایه‌های ادبی از جمله تشبیه و استعاره، تشخیص، مبالغه و طنز بر غنای ادبی و زبانی نوشته‌های خویش افزوده است. در فصل چهارم این پژوهش نیز با بررسی مفاهیم فکری و تحلیل عناصر داستانی و درون‌مایه‌های نوشته‌های بهمن‌بیگی نشان داده شده است که او با پرداختن به مشکلات مردم عشایر و شرح تاریخ این مردم و تلاش‌هایی که از طریق تعلیمات عشایر برای پایان بخشیدن به فقر فرهنگی و اقتصادی آن‌ها انجام گرفته است، نوع خاصی از ادبیات بومی – اقلیمی یعنی ادبیات ایلیاتی را رقم زده است.

تبیین قالب ذهنی کارآفرینانه ایرانی مبتنی بر رویکرد استراتژیک با  محوریت استاد محمد بهمن بیگی


پایان نامه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه مدیریت اجرایی، 1396، کارشناسی ارشد

استاد راهنما: دکتر مصطفی جعفری  
استاد مشاور: دکتر نبی اله محمدی
دانشجو: اسحق رزاقی

امروزه با توجه به روند روزافزون تغيير و تحولات محيطي، سازمان ها و شركت ها، براي پاسخ گويي اثربخش به نيازهاي محيطي خويش نيازمند كارآفريني استراتژيك هستند. هدف اصلی این پژوهش تبیین قالب ذهنی کارآفرینانه ایرانی مبتنی بر رویکرد استراتژیک با محوریت استاد محمد بهمن بیگی است. روش تحقیق کیفی بوده که روایی آن توسط اساتید این حوزه مورد تایید قرار گرفته است. جامعه آماری شامل مجموعه کلیه اسناد و مدارک نوشتاری و دیداری معتبر راجع به استاد محمد بهمن بیگی و پرسشنامه باز که توسط کلیه افراد مطلع از آموزش و تعلیمات عشایری و زندگی حرفه ای ایشان تکمیل شده است. در پایان 31 قالب ذهنی از استاد بیان گردید.
کلید واژه ها: بهمن بیگی، قالب ذهنی انعکاسی، مشارکتی، دنیوی، تحلیلی و عمل، رویکرد استراتژیک.


* بنا به درخواست نویسنده، کپی دیجیتال این پایان نامه در آرشیو سایت موجود است و محققان و علاقه مندان در صورت تمایل می توانند با ذکر منبع از مطالب آن استفاده کنند.

سایت رسمی زنده یاد محمد بهمن بیگی
(بنیانگذار تعلیمات عشایری ایران)

کلیه حقوق معنوی و محتوای این سایت محفوظ بوده و استفاده از مطالب و تصاویر آن، با ذکر منبع بلامانع است.

© 2 0 1 5   .   A L L   R I G H T S   R E S E R V E D

زیر نظر شورای موسس و برنامه ریزی

مسئول اجرایی سایت: پوریا بردبار منش

گرافیک دیزاین: غزال پریزاد

اجرای وب سایت: فربد توکلی

برای غنی کردن محتوای سایت به کمک شما نیاز داریم. لطفا تصاویر و مطالب خود را به رسانه‌های اجتماعی وابسته به این سایت بفرستید و یا به نشانی الکترونیک info@bahmanbeigi.ir ارسال کنید.

Instagram Facebook LinkedIn Twitter

These advantages are rolex replica not only in replica watches uk winter, no matter what season, the steel strap rolex replica uk has these strengths. But this is relative to replica rolex the leather strap, the steel strap will fade.